skip to Main Content
Lagerbolagonline » Växel: 060-16 81 50     Lagerbolag: 060-16 81 70 info@bolagsratt.se

Bolagsrätt Sundsvall AB söker ekonomiassistent!

På Bolagsrätt Sundsvall AB är vi specialiserade på aktiebolagsrätt, företagsnamn och andra frågor med anknytning till Bolagsverket. Vi upprättar och granskar handlingar samt hanterar bolagsrättsliga ärenden. Vi säljer även lagerbolag och tillhandahåller tjänster inom snabbavveckling. Våra medarbetare består av sju jurister, fyra paralegals, nio assistenter och två ekonomer.

Våra kunder är framförallt advokatbyråer i Stockholm, Göteborg och Malmö, men vi biträder även större företag som har egna juristavdelningar.

Hos oss pågår ett spännande förändringsarbete där du har chansen att följa med på vår resa och effektivisera och utveckla ekonomifunktionen på Bolagsrätt Sundsvall AB. I dagsläget är vi två personer som jobbar med ekonomi och vi behöver nu utöka vårt team med en ny medarbetare.

Som ekonomiassistent hos Bolagsrätt Sundsvall AB kommer du att arbeta i ett litet team med fokus på ekonomi och administration. I tjänsten ingår två affärsområden: ekonomi samt snabbavveckling.

Som ekonomiassistent arbetar du med:

Bolagets inkommande leverantörsfakturor, fakturering samt kundreskontra.

Hantering av vår snabbavvecklingstjänst som är en del av arbetsuppgifter inom administration.

Periodvis kommer du även att stötta teamet med andra ekonomiska arbetsuppgifter såsom löpande bokföring och eventuellt in- och utbetalningar.

Vi söker dig som:

– har studerat ekonomi på högskola/universitet eller på gymnasienivå/YH

– kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är bekväm med engelska eftersom många av våra dokument är dubbelspråkiga.

– har god datorvana och kan använda Office-programmen samt ekonomisystem

– arbetar självständigt under eget ansvar

– har hög arbetsvilja och drivkraft samt är flexibel och stresstålig

– är serviceinriktad

– har lätt för att samarbeta med kollegor och externa partners

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Allmänt om tjänsten

Tjänsten avser heltid 08.00 – 17.00 med lunch 12:00-13:00.

Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än 15 mars.

Anmäl ditt intresse för tjänsten:

Skicka CV och personligt brev till Wendy Merino, wendy.merino@bolagsratt.se

Back To Top